Welke board past het beste bij mij?

Hoe begin je, wat heb ik nodig? ...inflatable òf hardboard. Wat kost een compl...

Moderators: Marcel, Geert

Plaats reactie
CharlotteRombaut

Welke board past het beste bij mij?

Bericht door CharlotteRombaut »

Beste

Ik ben opzoek naar een beetje informatie over de verschillende boards.
Ik woon zelf in België en hier is de sport nog niet zo populair. Ik heb al een aantal keer, in Nederland, gesupt en ik ben helemaal verkocht!

Ik ben opzoek naar een board waar ook mijn hond bij kan. Het is een border collie van 22kg, dus ik weet dat ik hier op moet letten. We wegen dus samen rond de 80kg.
- Ik zou het board gebruiken op plassen water en kanalen, maar ik ben vaak aan de zee. Als ik er dus goed genoeg in word, zal ik ook op de zee de sup gebruiken.
- Het zou ook voor een afstand zijn, bijvoorbeeld in de ardennen een heel stuk varen.

Er zijn weinig winkels in België waar ze supboards verkopen, uitgezonderd in de decatlon. Maar daar heb ik mijn vragen bij dat ik daar een goed advies ga krijgen. Daarom dat ik even mijn vraag hier stel en hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten
Charlotte Rombaut

Geert
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 feb 2017, 19:46

Re: Welke board past het beste bij mij?

Bericht door Geert »

Hallo Charlotte, welkom op het forum en leuk dat het supvirus je ook te pakken heeft :)
Voor jouw wensen zou ik in eerste instantie uitkijken naar een allround inflatable board en dan m.n. één van rond de 9'8" (2.95 m) en 32" (82 cm). Een inflatable kun je makkelijk meenemen en is wat minder gevoelig voor krassen/schade als je samen met je hond wilt peddelen.
In Nederland zijn er meerdere verenigingen zoals iksup die tochten organiseren speciaal met honden.
Er zijn online shops die goede service verlenen en die je evt. verder kunnen helpen, adressen vind je hier.
Hopelijk heb ik je zo een beetje op weg kunnen helpen. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Wel zou ik je willen aanraden om naar een board van een gerenomeerd merk uit te kijken. De goedkopere boards die je in het onderste segment van de markt vind zijn vaak niet goed onder druk te zetten (instabiel), minder robuust en gevoelig voor schade. Een goeie tweedehandse is dan nog eerder aan te raden.

CharlotteRombaut

Re: Welke board past het beste bij mij?

Bericht door CharlotteRombaut »

Dag Geert

Dankjewel voor je snelle reactie!

Ik heb suppen leren kennen door iksup, en wij gaan in deze zomer ook op reis naar Oostenrijk waar wij gaan suppen.
Door de locatie en gewoon omdat het leuk is, zou ik graag de sport al wat onder de knie hebben.


Ik heb contact opgenomen met de organisatie en ik hoop dat ze de winkel eens kunnen opendoen, wanneer ik er kan zijn. Het is namelijk 2u30 rijden, maar dat heb ik er wel voor over.

Het is voor mij nu duidelijk hoe groot het board moet zijn.

Zou u mij wat voorbeelden kunnen geven van goede merken? Dan weet ik al richting welke prijs het gaat zijn als ik richting Nederland trek.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten
Charlotte Rombaut

Geert
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 feb 2017, 19:46

Re: Welke board past het beste bij mij?

Bericht door Geert »

CharlotteRombaut schreef:
30 mei 2017, 06:44
Zou u mij wat voorbeelden kunnen geven van goede merken? Dan weet ik al richting welke prijs het gaat zijn als ik richting Nederland trek.

Alvast bedankt!
Een aantal betere grote merken zijn (in willekeurige volgorde) o.a.
Starboard
Fanatic
JP
Mistral
Naish
RRD
RED (alleen inflatables)

Dan is het blijkbaar niet geheel toevallig dat ik iksup noemde als voorbeeld :P

Geert
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 feb 2017, 19:46

Re: Welke board past het beste bij mij?

Bericht door Geert »

Dit lijkt me een goede optie, tevens online te bestellen.

https://www.facebook.com/EasysupSupstor ... 7853218100

CharlotteRombaut

Re: Welke board past het beste bij mij?

Bericht door CharlotteRombaut »

Dag Geert

Zaterdag test ik twee blaffen van Red.

Ik ga ook wat meer info vragen ivm de merken dat jij opnoemde.

Bedankt voor alle info!

Geert
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 feb 2017, 19:46

Re: Welke board past het beste bij mij?

Bericht door Geert »

Geen dank, veel succes met je keuze!

Plaats reactie